Zarabianie w Internecie to temat niezwykle modny i chociaż pieniądze są dziś w zasięgu ręki, wiele osób nie robi nic, aby wykorzystać zarobkowy potencjał sieci. Wielką zaletą tego medium jest też uzyskanie tak zwanego dochodu pasywnego, który polega na stałym przypływie środków na konto przy znacznie mniejszym nakładzie pracy, niż ma to miejsce na klasycznym etacie, chociaż nie znaczy  to, że początkowo nie trzeba się nieco napracować. Jednym z najprostszych sposobów zarabiania w Internecie jest dołączenie do programu afiliacyjnego Amazonu. Czym on jednak jest i kto może z niego skorzystać?

Amazon — żyła złota dla biznesmena-domatora

Amazon jest największym na świecie sklepem internetowym, który posiada ponad 300 milionów aktywnych klientów regularnie dokonujących na nim zakupów. Zarabianie na Amazonie z domu możliwe jest na kilka sposobów, a najpopularniejszym z nich jest jego program afiliacyjny. Udział w nim polega na polecaniu dowolnych produktów tam sprzedawanych. W celu przekierowania potencjalnego kupującego tworzy się własne linki afiliacyjne, do czego można użyć specjalnego panelu udostępnionego przez Amazon. Do ich tworzenia można użyć także jednej z aplikacji mobilnych firm trzecich, takich jak na przykład Amazin czy Affizon Generator. Dzięki nim linki można tworzyć na telefonie i wygodnie umieszczać je w różnych miejscach w Internecie.

Program afiliacyjny Amazonu w praktyce — jak dołączyć, jak działać i ile można zarobić?

Do programu afiliacyjnego Amazonu może dołączyć niemal każdy. Mimo tego, że jest to sklep zagraniczny, nie trzeba znać żadnego języka obcego, by promować produkty jednak jak to możliwe? Otóż polscy partnerzy mogą promować produkty z Amazonu niemieckiego, z którego Polacy zamawiają najczęściej. Amazon działa w różnych krajach i program realizowany na terenie każdego z nich wymaga oddzielnej rejestracji. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, by zarejestrować się i do programu afiliacyjnego na przykład amerykańskiego, i do niemieckiego. Dla każdego regionu dostajemy oddzielny identyfikator wykorzystywany przy tworzeniu linków afiliacyjnych. Do programu amerykańskiego zapisujemy się na stronie affiliate-program.amazon.com, a do niemieckiego na stronie partnernet.amazon.de.

Teoretycznie, aby zarejestrować się w programie afiliacyjnym Amazonu, powinniśmy posiadać własnego bloga lub profil w mediach społecznościowych, ale przyjmowane są też osoby, które w polach podadzą tylko ogólną nazwę domeny, w której mają zamiar działać. Można więc podać po prostu adres facebook.com czy pinterest.com. Oczywiście nie musimy potem dodawać linków afiliacyjnych na tych stronach — możemy zamieszczać je niemal wszędzie — na własnych obecnych i przyszłych stronach internetowych, w mediach społecznościowych, na komunikatorach itp. Podczas rejestracji podajemy też numer konta i wypełniamy krótką deklarację podatkową, aby uniknąć podwójnego opodatkowania. Trzeba tu podać po prostu PESEL lub NIP — ten drugi podajemy oczywiście wtedy, kiedy jesteśmy firmą.

Prowizja za polecanie produktów na Amazonie wynosi około 5% i zależna jest od kategorii produktu. Istnieją dwie strategie — promowanie produktów tanich, których z naszego polecenia sprzeda się być może i wiele, ale prowizja za każdy będzie niewielka. Można też promować wyłącznie produkty droższe, takie jak smartfony, tablety, laptopy itp. Wtedy po sprzedaży każdego z nich na konto wpłynie bardziej konkretna kwota, ale prawdopodobnie sprzeda się ich mniej. Wybór należy do nas.

Zarabianie w ten sposób jest bardzo proste. Pamiętać należy jednak, że jeżeli nie generujemy dochodów, Amazon wyłącza nas z programu. Jeżeli w ciągu trzech miesięcy od rejestracji nie będą miały miejsca przynajmniej 3 sprzedaże z naszego polecenia, Amazon zakończy z nami współpracę. Najlepsi partnerzy są w stanie zarobić nawet około 100.000 złotych miesięcznie na polecaniu produktów na Amazon, jednak wiele osób zarabia od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Wszystko zależy od aktywności, zaangażowania i kreatywności. Najlepsza recepta na skuteczność to stworzenie własnego bloga wysokiej jakości i wypromowanie go.